fbpx

לייעוץ
אישי

בלוג

ייעוץ כלכלי נדל"ן

פיתוח נדל"ן והשקעות בנדל"ן הם אבן שואבת ליזמים ולמשקיעים מאז ומתמיד. זהו שוק יצירתי, רחב ומסועף, שמקפל בתוכו אינסוף אפשרויות כלכליות ופוטנציאל רווח גדול מאד. יחד עם זאת, זהו תחום שדורש השקעה כספית ראשונית גדולה מאד כדי לקנות בו דריסת רגל וככזה, הוא טומן בחובו רמת סיכון גבוהה למדי, יחסית להשקעות בתחומים אחרים.

לכן, לפני שמתחילים להשקיע הון ומאמץ בפרויקט נדל"ן, חשוב ביותר לערוך שורה של בדיקות כלכליות, שיענו על כמה שאלות מהותיות:

  • האם זהו פרויקט משתלם, שצפוי להניב רווחים?
  • כיצד ניתן למקסם את הרווחים?
  • תוך כמה זמן ניתן לצפות להחזר ההשקעה וליצירת רווחים?
  • במשך כמה זמן צפוי הפרויקט להמשיך ולהיות רווחי ומה יש לעשות כדי להאריך את פרק הזמן הזה למקסימום?

המענה על השאלות הללו דורש הבנה מעמיקה וכלי מחקר מתקדמים ומגוונים בתחומים רבים: כלכלה, שמאות מקרקעין, שיווק, מחקר שוק, תכנון אורבני, עלויות קרקע ובנייה, פיתוח תשתיות, מיסוי, פריסת ערוצי תחבורה ותחומים נוספים.

החטיבה להיתכנות  כלכלית ופוטנציאל שוק בקבוצת גיאוקרטוגרפיה שזוהי בדיוק ליבת העיסוק שלה מתמחה בבדיקות התכנות כלכלית ופוטנציאל שוק של פרויקטים בכל סדר גודל ומגבשת למען הלקוח אסטרטגיה עסקית וכלכלית המלווה במסקנות ובהמלצות לפעולה. ההמלצות מבוססות על ניתוח שמתקבל בזכות שימוש במערכות ובכלי מחקר מתקדמים ומנותח על ידי צוות מומחים רב-תחומי.

אילו משתנים משפיעים על היתכנות כלכלית של פרויקט נדל"ן?

כאמור, נדל"ן היא כותרת רחבה מאד, שכוללת פרויקטים שונים מאד זה מזה בהיקף ההשקעה שהם דורשים, בקהלי היעד שלהם, בפוטנציאל הרווח שלהם ומטבע הדברים, גם בפרמטרים העיקריים שישפיעו על מידת ההצלחה שלהם. יש הבדל עצום בין נדל"ן למגורים ומשרדים, נדל"ן למטרות מסחריות, הקמת פארק תעסוקה, או מרכז תעשייה ואחסנה.

נדל"ן מניב

כל נכס נדל"ן שניתן להשכירו למטרה כלשהי ולייצר באמצעותו הכנסה שוטפת, הוא נדל"ן מניב. האפשרויות הן רבות: מגדלי מגורים או משרדים, מתחם קניות, מתחם אירוח, דיור מוגן, חניון, מחסנים ועוד. יש גם פרויקטים משולבים, כגון מתחם מסחרי שמעליו בנויות דירות למגורים.
אין זה משנה מה מהות הפרויקט. כדי שהוא יצליח, עליו לספק מענה לחוסר כלשהו בשוק, לענות על דרישות וצרכי קהל היעד שלו ולהצליח לעשות זאת באופן שבו גובה דמי השכירות שיוכל לדרוש על מנת להפיק רווחים, יהיה כזה, שקהל היעד יכול ומוכן לשלם.
לדוגמא, פרויקט דיור מוגן עשוי להצליח מאד באזור מסוים של העיר, אך לנחול כישלון חרוץ אם ייבנה בקצה השני שלה, בגלל חוסר זמינות ונגישות לתחבורה ציבורית, או בגלל הרכב אוכלוסייה, שרובה אינו זקוק לפתרון כזה.
לעומת זאת, יתכן שיש ביקוש מאד גדול לדיור מוגן באזור מסוים, אך עלות הקרקע והמיסוי כה גבוהים, שפרויקט כזה אינו משתלם כלכלית, משום שידה של אוכלוסיית היעד אינה משגת לשלם את השכירות שתידרש עבורו, כדי שיניב את הרווח הרצוי.

היבט נוסף של יעוץ כלכלי עבור פרויקט נדל"ן מניב, הוא מקסום הפוטנציאל הכלכלי שלו, גם לאחר שכבר הוסכם כי הוא אכן כדאי מבחינה כלכלית.
לדוגמא, לאחר שאותרה קרקע באזור שנמצא מתאים להקמת מרכז מסחרי, עולות שאלות לגבי סוגי החנויות והשירותים שיהפכו אותו לפעיל ומכניס יותר. האם כדאי לשלב בו אולם קולנוע? איזה תמהיל של חנויות, מסעדות ובתי קפה הוא האופטימלי? האם כדאי לשלב בו גם משרדים המציעים שירותים מסוימים? וכמה שטח מומלץ להקצות לחנייה?

ייעוץ כלכלי נדל ן

תוצרים של ייעוץ כלכלי לפרויקט נדל"ן

בשורה התחתונה, תוצרי הייעוץ הכלכלי צריכים לייצר תמונה אובייקטיבית וברורה מאד, של המשאבים הדרושים להקמת הפרויקט ושל הרווחים הצפויים ממנו, להציג מספר חלופות על יתרונותיהן וחסרונותיהן, ולייצר את התשתית לתכנית העסקית.
התוצרים מתייחסים להיבטים שונים:

  • מאפייני קהל היעד (לקוחות הקצה) מבחינה גאוגרפית, סוציו-אקונומית, גילאית, צרכנית.
  • תכנון אופטימלי של תמהיל ענפי שירות ומוצרים, שייקח בחשבון את העדפות קהל היעד, לצד מקסום הכנסות מדמי השכירות והעמלות של העסקים השונים ויביא לפדיון מקסימלי למ"ר.
  • רמת הנגישות לתחבורה ציבורית.
  • קרבה למוקדי עניין רלבנטיים אחרים. למשל, בהקמת מגדל דירות למגורים חשובה הקרבה לבתי ספר וגנים, למרכזי פנאי וקניות. לעומת זאת, בהקמת מתחם לאחסון סחורות, חשובה נגישות לערוצי תנועה מרכזיים כגון כבישים ראשיים, תחנת רכבת, או נמל ימי.
  • תמונה של מתחרים אחרים בתחום באותו אזור ודרכים השגת יתרון ובידול.

זהו כמובן רק חלק קטן מההיבטים הכלכליים הכרוכים בפרויקט נדל"ן ומלבדם יש שורה ארוכה של היבטים ספציפיים לכל סוג והיקף של פרויקט.

החטיבה הכלכלית בגיאוקרטוגרפיה מתמחה בייעוץ כלכלי ופוטנציאל שוק ומספקת שירותים ליזמי נדל"ן ולעסקים מכל התחומים כבר שנים רבות בישראל ובעולם. בחטיבה מועסקים צוות יועצים ומומחים בכלכלה, שיווק, מנהל עסקים, תכנון אורבני, שמאות ועוד

אם ברצונכם לוודא שפרויקט הנדל"ן שאתם עומדים בפניו הוא אכן בעל היתכנות כלכלית וצפוי להניב רווח, לפני שאתם משקיעים בו הון כספי ועבודה מאומצת, אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו לקבלת ייעוץ מצוות המומחים שלנו ולבצע את כל הבדיקות הדרושות לפני שמתחילים.

לפרטים נוספים ולקבלת הצעת מחיר צרו עמנו קשר: בטלפון: 03-768-2222  |  או השאירו פרטים  כאן

עוד על החטיבה להיתכנות כלכלית ופוטנציאל שוק

 

החטיבה להיתכנות כלכלית ופוטנציאל שוק, גיאוקרטוגרפיה |